Powinieneś być kotem

Dzisiejsze zawody Obedience (nasze drugie) będą dla mnie wielką lekcją radzenia sobie z rozczarowaniem. Nie wiem jaki będzie tego rezultat, czy to doświadczenie nas wzmocni i zmotywuje tak jak poprzednie…

Na ringu i po ćwiczeniach nie okazałam Ernestowi jak bardzo mnie zawiódł (czy jak bardzo ja zawiodłam samą siebie – różnie można na to patrzeć). Po swoim wejściu otrzymał brawa i super nagrodę, a teraz słodko chrapie w legowisku.

Czułam, że pracuję z huraganem. A takiemu nie powiesz zostań przez minutę. Będzie się skurczybyk skradał bo to on tutaj decyduje. Gdzie tam żywioł będzie czekał na komendę – po coś ta przeszkoda tu stoi – przeskoczę ją jużżżżż. A czemu nie skoczyć na komisarza (przecież to moja kochana Kamila). Za pierwszym razem jej nie przewróciłem to spróbuję jeszcze po 2 razy między każdym ćwiczeniem. Why not? Zapinasz mnie na smycz? Wcale mi to nie przeszkadza. Ale fajnie jest, zabawa przednia. Coś Ci nie pasuje? Nawet nie zauważyłem bo dogs just wanna have fun i te sprawy wiesz.

hurricane

No to teraz czas na przemyślenia – gdzie popełniłam błąd? Dlaczego mój syneczek jest tak zbzikowany? Ma to po mnie? Można by, że jest młody, ale widziałam młodsze i bardziej ogarnięte obi-psy. Można by, że złe metody stosuję, ale starałam się jak mogłam. Masowo ćwiczyłam przejścia. Dzisiaj od rana spokojnie, wszystko spokojnie, flegmatycznie, żeby tylko nie pobudzić piesełka. Potem samokontrola… Nie, że nie próbowałam inaczej. Czasem wrzeszcząc ‘’durniowi’’ grożę, że oddam do schroniska. Wtedy Erni robi takie: gdzie? Co? Jak? KŁAMIESZ!!! ENERGIIIIIIIAAAAaaaAAaaAaaA, dawaj, dawaj, dawaj… woOoOOooOOOooOooOooOOoOOOo!!!!!

Być może sęk w tym, że zamiast mięciutkiego kiciusia wzięłam sobie lagotto…

Można by powiedzieć, że jakiś tam sukces jest. Bo chodzenia zrobił bardzo ładnie – w 3 tygodnie (od ostatnich zawodów) wypracowaliśmy chodzenie na smyczy. Nabyliśmy sposób na przeszkodę (i gdyby Erni zaczekał na komendę to dostalibyśmy za nią nawet punkty). Nie niuchał. No i poprawił się w przywołaniu. Ocena dobra, 63pt.

Skomentuj

