Jak dbać o uszy lagotto? Wyrywanie włosów i te sprawy

Raz zajrzałam w uszy tollerowi, raz staffikowi i szybko pozazdrościłam. Lagotto należą do grupy psiaków, którym w uszach rosną włosy i należy je regularnie usuwać, aby zapewnić odpowiednią wentylacje i zapobiegać infekcjom. Samo wyrywanie włosów nie jest bolesne, ale na pewno nie należy do zbyt przyjemnych.

Z mojego doświadczenia z Ernim, najlepiej zacząć uczyć już małego szczeniaka delikatnego dotykania ścianek uszu i wyrywania palcami pojedynczych włosków. Oczywiście za każde dotknięcie należy dać psiakowi smakołyk, żeby przyjemnie skojarzył sobie tą czynność.

Wyrywam Ernestowi włoski raz na dwa/trzy tygodnie. Czyszczenie uszu zajmuje mi koło 10-15 minut. Kiedy był szczeniakiem robiłam to co dwa dni po ok. minucie z mega nagrodami. Ciężka praca popłaca bo mój lagotek jest teraz aniołkiem przy takich zabiegach.

Do wyrywania włosków z uszu stosuję:

Puder ułatwiający wyrywanie włosów z uszu firmy Show Tech

To świetny produkt. Puder osiada się na włoskach sprawiając, że są one dobrze widoczne i nie ślizgają się przy wyrywaniu. Minusem jest cena, ale jak dla mnie warto.

Płyn do czyszczenia uszu Vivog

Zaskoczyło mnie, że Vivog jest konsystencji kremu bardziej niż płynu. Działanie ma całkiem dobre (rozpuszcza woskowinę). Jest też bardzo wydajny – myślę, że spokojnie ta buteleczka starczy mi na… zawsze (o ile się nie przeterminuje). Zapach tego specyfiku jest za to okropny (pachnie tak jakby pastą do zębów, a jeszcze jak wymiesza się z woskowiną uszną – bleeeeee, okropieństwo).

Lampka czołowa

Pod względem komfortu pracy, różnica z lampką i bez niej jest tak ogromna, że nie da się tego opisać. Polecam!

Pęsetka

Najważniejsze, żeby nie miała ostrych końców. Okiełznanie wyrywania włosków pęsetą zajęło mi bardzo długo (na początku robiłam to palcami, ale ciężko było dotrzeć do głęboko osadzonych włosów). Od kiedy mam czołówkę nie tracę już włosów z oczu 😛 Wszystko świetnie widać, a cały zabieg przebiega szybko i sprawnie.

Przygotowałam dla was filmik:

Skomentuj

